تفاوت نرم افزار TeamViewer و AnyDesk

روش های دسترسی از راه دور، روز به روز بین انواع حرفه ها و کسب کارها، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. امروزه اپلیکیشن های مختلفی در این زمینه به بازار عرضه شده اند، ولی آنچه اهمیت دارد انتخاب صحیح آن هاست. نرم افزار AnyDesk و نرم افزار TeamViewer از بهترین نرم افزارهای دسترسی از راه دور هستند. در این مقاله نگاه دقیق تری به آن ها انداخته و آن دو را با هم مقایسه می کنیم.

جهت انجام مدیریت از راه دور، شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، نرم افزار AnyDesk را به شما پیشنهاد می دهد. این شرکت که متخصص در طراحی نرم افزار قرض الحسنه و نرم افزار تعاونی اعتبار می باشد، امنیت نرم افزار AnyDesk را نیز تضمین می کند.

 

سهولت و سازگاری
سهولت و سازگاری

سهولت استفاده و سازگاری


AnyDesk نسبتا برای استفاده راحت تر است. حجم کمتری داشته و به راحتی می توان آن را در هر ابزاری استفاده کرد. در عین حال، شماره های شناسایی آن را به آسانی می توان به خاطر سپرد. این نرم افزار دارای راه ارتباطی از طریق چت است که به این ترتیب می توان راحت تر با اعضای تیم در تماس بود. AnyDesk سرعت خوبی دارد ولی متاسفانه با تمام سیستم عامل ها سازگاری ندارد. سیستم های عامل سازگار با AnyDesk عبارتند از: Windows 10، Windows 8، Windows 7، Windows XP، Linux، macOS
در مقابل نرم افزار TeamViewer سازگاری بسیار بهتری دارد و تقریبا روی تمام سیستم عامل های معمول قابل نصب و اجراست: این سیستم عامل ها شامل: Windows 10، Windows 8، Windows 7، Windows Vista، Windows XP، Windows 2000، Windows Home Server، Windows Home Server 2012، ۲۰۰۸، ۲۰۰۳، and 2000، Linux، Mac، Windows Phone، Blackberry، iOS هستند.
همانطور که مشخص شد، TeamViewer با داشتن سازگاری بالاتر، گزینه بهتری از این لحاظ است، به همین دلیل افراد بیشتری می توانند از آن استفاده کنند.

 

امنیت نرم افزار TeamViewer و AnyDesk
امنیت نرم افزار TeamViewer و AnyDesk

امنیت


انتخاب ابزاری که از اطلاعات شما به خوبی محافظت کند و آن ها را امن نگه دارد، اهمیت بالایی در انتخاب ابزار دسترسی از راه دور دارد. هردو ابزار AnyDesk و TeamViewer بسیار تلاش کرده اند تا از اطلاعات شما محافظت کرده و امنیت بالایی داشته باشند. این امنیت به صورت زیر می باشد:

  • قفل صفحه بعد از غیرفعال شدن
  • احراز هویت دو مرحله ای
  • لیست کاربران مجاز
  • لیست کاربران بلاک شده و غیرمجاز

این ویژگی ها در کنار بقیه ویژگی ها، بین هر دو ابزار مشترک هستند و هر دو به بهترین نحو آن را ارائه می دهند. برای هر دوی آن ها امنیت اطلاعات شما در اولویت قرار دارد و لازم نیست نگرانی در این زمینه داشته باشید.

 

انعطاف پذیری بین نرم افزار TeamViewer و AnyDesk


به عنوان یکی از اصلی ترین ویژگی ها برای نرم افزار دسترسی از راه دور می توان به قابلیت آن ها برای کار از هرجایی اشاره کرد. AnyDesk به شما اجازه می دهد که به کامپیوتر خود تقریبا از هرجایی دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال از خانه، محل کار یا هر اتاق جلسه ای. اگر بخواهید در بین مسیر به سرعت به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید، AnyDesk تنها با تنظیم یک پسورد موقت به شما این اجازه را می دهد. شما می توانید حتی از اپلیکیشن موبایل خود به آن متصل شوید. علاوه بر این ها، AnyDesk یک نرم افزار بین المللی است و در ۲۸ زبان مختلف قابل استفاده می باشد. به همین دلیل تقریبا در تمام دنیا، طرفدار دارد.
از طرف دیگر نرم افزار TeamViewer قابلیت دسترسی به انواع مختلفی از سیستم عامل ها دارد. تیم ویور اجازه می دهد تا جلسه های آنلاین خود را انجام دهید و به این ترتیب، زمان، هزینه و منابع بیشتری هدر نرود. این گزینه ها برای کسب و کارهای بین المللی اهمیت بالایی دارد. در واقع جلسه های آنلاین با تیم ویور اشتراک گذاری اطلاعات را آسان تر می کند.
هرچند که AnyDesk گزینه دوم است، ولی در حال حاضر بهترین انتخاب TeamViewer است. شاید بتوان گفت همان سازگاری این نرم افزار با سیستم عامل های جدید، آن را برتر از رقیب خود کرده است. هرچند که این نرم افزار در کشور ما و بسیاری از کشورها تحریم است و استفاده از آن را مشکل کرده است.

 

نرم افزار TeamViewer
اشتراک گذاری فایل

قابلیت اشتراک گذاری فایل


AnyDesk یک کلیپ بورد برای کپی و پیست اطلاعات برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند فایل را از طریق آن انتقال دهند. این نرم افزار یک مدیریت فایلی را ارائه می دهد که برای کاربران اپل و ویندوز در دسترس هستند.
TeamViewer همچنین گزینه ای برای انتقال فایل را ارائه می دهد. این نرم افزار اطلاعات را سریع و با امنیت بالا انتقال می دهد.
سرعت بالای نرم افزار Teamviewer در کنار گزینه های دیگر اختصاصی از جمله امنیت در انتقال اطلاعات، آن را از رقیب خود برتر کرده است.

 

مقایسه ی نرم افزار TeamViewerو AnyDesk
مقایسه ی AnyDesk و TeamViewer

خلاصه ای از مقایسه ی AnyDesk و TeamViewer


هر دو این نرم افزارها، انتخابی عالی برای دسترسی از راه دور به سیستم ها هستند. هرچند می توان گفت که نرم افزار TeamViewer خیلی شرایط را برای کاربران راحت تر کرده و حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر در طول روز، این نرم افزار را کشف و دانلود می کنند، ولی متاسفانه از آنجا که از سیاست های آمریکا پیروی می کند، کشور ما را در لیست تحریم قرار داده و قابلیت استفاده از آن در کشور ما مستلزم داشتن دیگر نرم افزارهاست.
در عوض، جایگزین آن AnyDesk به شما این امکان را می دهد که از هرجای دنیا که برای شما مقدور است به آن اتصال پیدا کرده و از شبکه جهانی و سریع آن بهره ببرید. میلیون ها انسان در تمام نقاط جهان از این نرم افزارها استفاده کرده و سرعت انتقال اطلاعات را بالا برده اند.

[ratings]

اسکرول به بالا