نرم افزار صندوق قرض الحسنه خانوادگی (فامیلی)

در این زمانه اعتماد اولین حرف را در رابطه انسان ها می زند. کاملا مشخص است که شما به اعضای خانواده خود راحتتر از همکارانتان قرض می دهید، چون به آن ها اعتماد دارید. همینطور که همه ما می دانیم، بانک به همین سادگی وام را متعلق به درخواست کننده نمی داند و معیار وام دهی بانک ها اصول خود را دارد . که کاملا منطقی است چون بانک به شما اعتماد ندارد و شناختی به شما نیز ندارد. چک، سابقه بیمه، ضامن، فیش حقوقی، فتوکپی از اتمام اسناد هویتی و غیره همه از مواردی است که بانک از شما درخواست می کند تا به شما اعتماد پیدا کند. در صورتی که در صندوق های قرض الحسنه خانوادگی نیازی به این موارد نیست.

قرض الحسنه خانوادگی
قرض الحسنه خانوادگی

 

اگر زمان کافی برای مطالعه متن ندارید…. شما دوستان میتوانید مجموعه اطلاعات گفته شده در این صفحه را در پادکست ما گوش دهید 

 

مدل های قرض الحسنه خانوادگی


دو نوع مدل کلی در مورد قرض الحسنه فامیلی و خانوادگی وجود دارد:

مدل اول صندوق قرض الحسنه خانوادگی و یا صندوق فامیلی

در این نوع صندوق قرض الحسنه خانوادگی، اعضای خانواده و گروه می‌توانند در روز مشخصی در ماه، مبلغی را به حساب واریز کنند. یک شخص معتمد مسئولیت حساب را به عهده می‌گیرد و قرعه‌کشی را انجام می‌دهد. مبلغ مشخص شده به یک یا چند نفر پرداخت می‌شود. در این حالت، شخصی که مبلغ بیشتری به حساب قرض الحسنه ریخته است، شانس بیشتری در قرعه‌کشی خواهد داشت. این نوع صندوق قرض الحسنه خانوادگی یا صندوق فامیلی، یک روش محبوب برای کمک به اعضای خانواده و ارائه وام‌های بدون بهره است که به شیوه‌ای مشارکتی عمل می‌کند و باعث افزایش اعتماد و همبستگی درون خانواده می‌شود.

مدل دوم قرض الحسنه دوستانه

این نوع از نوع قبلی پیچیده تر است. در این مدل قرض الحسنه خانوادگی سهم حضور هر شخص فروخته می شود. در این صورت اگر می خواهید ۵ میلیون تومان وام بگیرید، ۱۰ سهم ۵۰۰ هزارتومنی خرید می کنید و در صف قرار می گیرد. مبلغ وام در خواستی و زمان خرید سهم، اولویت را مشخص می کند، بدین ترتیب شخصی که میزان وام کمتری بخواهد، از افراد دیگر سریعتر سهم خریده باشید، در صف جلوتر قرار می گیرد.

افراد قرض الحسنه خانوادگی، باید هر ماه در زمان مشخصی، سهم خود را به حساب صندوق بریزند. از آنجا که ابتدا افراد ابتدایی درون صف وام را می گیرند؛ ممکن است تعدادی از افراد تا مدتی وام به آن ها تعلق نگیرد، در این صورت پول در حسابی در صندوق، سپرده گذاری می شود که سود آن می تواند با قرعه کشی به یکی از اعضا تعلق گیرد.

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، با طراحی نرم افزار تعاونی اعتبار و نرم افزار صندوق قرض الحسنه، می تواند به تمامی قرض الحسنه های خانوادگی در مدیریت سهام ها کمک کرده و راهنمایی های لازم را در تعیین وام گیرنده منتخب به مخاطب می کند. لازم به ذکر است که این نرم افزار به  اپلیکیشن موبایل نیز مجهز است. همچنین مجموعه ای از سامانه ها را کنار هم آورده ایم تا نرم افزاری کاربردی را ارائه دهیم از جمله سامانه هایی که در این نرم افزار قرار دارد عبارتند از :

نرم افزار قرض الحسنه خانوادگی چیست


تکنولوژی و دانش افراد عادی روز به روز در حال افزایش است و دیگر بخش عظیمی از جامعه می‌توانند از نرم افزارهای مختلف استفاده کنند. در عین حال می‌توان پذیرفت که مدیریت حساب گاهی برای افراد سخت و پیچیده خواهد بود، به همین ترتیب نرم افزارهای مدیریت حسابداری می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. در همین راستا، نرم افزار قرض الحسنه خانوادگی یک ابزار محاسباتی و مدیریتی است که برای مدیریت و رصد فعالیت‌های مرتبط با صندوق قرض الحسنه خانوادگی یا صندوق فامیلی استفاده می‌شود. این نرم افزار معمولاً شامل قابلیت‌هایی مانند ثبت و مدیریت واریزها و برداشت‌ها، برنامه‌ریزی قرعه‌کشی، گزارش‌گیری مالی، مدیریت اعضا و دیگر ویژگی‌های مرتبط با فعالیت‌های مالی و مدیریتی صندوق می‌باشد. این نرم افزارها به اعضای خانواده امکان می‌دهند تا به صورت مؤثر‌تر و ساده‌تر در فعالیت‌های مالی خود در حوزه قرض الحسنه مشارکت کنند و فعالیت‌های مربوط به صندوق را بهبود بخشند.

 

مزیت های نرم افزار صندوق خانوادگی

از مزایاینرم افزار صندوق قرض الحسنه خانوادگی می توان راحتی استفاده کردن از آن را نام برد. پرداخت اقساط را می توان به سادگی از طریق این نرم افزار انجام داد، و نیازی نیست به صندوق دارها مراجعه کرد. در این نرم افزار می توان دید چه کسی پرداخت خود را سر موقع انجام داده و چه کسی تاخیر داشته است. همچنین موسسات قرض الحسنه می توانند برای بررسی داده های خود از این نرم افزارها بهره ببرند.

از دیگر مزایای آن می توان به هدر ندادن زمان اشاره کرد. با استفاده از این نرم افزار هر فرد اگر نیاز داشته باشد، آمار سود دهی و چارت ماهانه خود را داشته باشد، در چند ثانیه به آن ها دست پیدا می کند. تعداد افراد صندوق قرض الحسنه فامیلی می تواند بیشتر یا کمتر شود.
در این نرم افزارها می توان حتی حساب افراد را نیز کم یا زیاد کرد، بدون اینکه نیاز باشد، حساب آن ها را حذف کرد. اگر کاربران تا حدودی کار با کامپیوتر را بلد باشند؛ می توانند به راحتی از این نرم افزار استفاده کنند.

حتی با تعداد نفرات بالا نیز می توان از چنین نرم افزاری استفاده کرد. از مزیت هایی که این نرم افزار دارد این است که می توان حساب افراد را فعال و یا غیر فعال کرد. در این صورت هیچ نیازی نیست که به صورت کلی حساب شخص پاک شود و از دوره ها حذف شود. می توان در مورد پرداختی ها و دریافتی های اشخاص هر زمان که بخواهیم اطلاعاتی از حساب کاربریش دریافت کنیم. استفاده از این نرم افزار صندوق خانوادگی بسیار آسان می باشد.

تنها کافیست که شما کار کردن با  کامپیوتر را تا حدودی بلد باشید. هیچ نیازی به کار های پیچیده در آن نیست. نرم افزاری که توسط شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد تهیه و تنظیم شده است دارای کاربرد ها و مزیت های بسیار زیادی می باشد که می توانید آن ها را از سایت مشاهده نمایید.

برای تهیه نرم افزار صندوق خانوادگی پاسارگاد می توانید با کارشناسان فروش ما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. توجه داشته باشید که نرم افزار صندوق قرض الحسنه خانوادگی توسط برنامه نویسان و حسابداران حرفه ای تیم ما تهیه و تولید شده است.

 

قرض الحسنه فامیلی
قرض الحسنه فامیلی

اعتباردهی به صندوق قرض الحسنه خانوادگی


از آنجا که هم اکنون صندوق قرض الحسنه خانوادگی نیز بخشی از برنامه های خانوادگی شده اند، اعتباردهی به آن ها می تواند برای اعضای آن پراهمیت باشد. در ادامه به خبری از خبرگزاری مهر در مورد اعتباردهی به آن ها می پردازیم:

پایگاه خبرگزاری مهر اعلام کرد، آقای مرتضی اکبری از اجرای طرحی در سیستم بانکی برای اعتباردهی به صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی خبرداد و گفت: این روزها در بسیاری از خانواده ها، صندوق های قرض الحسنه فامیلی به منظور اعطای وام‌ به اعضای صندوق برقرار است که بر این اساس، با جمع آوری شارژ ماهانه، مبالغی جمع شده و به تعدادی از افراد عضو، وام داده می‌شود.

این مقام مسئول بانکی اضافه نمود: بر این اساس طرحی اجرا شده تا این صندوق‌ها، از قدرت بیشتری در پرداخت وام به اعضا برخوردار باشند، در این راستا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به اندازه منابعی که در این صندوق‌ها وجود دارد، اعتبار اعطا کرده و در ازای آن، از متقاضیان درخواست می‌کند تا دو ماه پول خود را نزد بانک سپرده‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: هدف این است که جذب صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی با رویکرد حمایت از تامین اعتبارات خانوارها صورت گیرد و به نوعی، این صندوق‌ها نظام‌مند شوند، ضمن اینکه بانک، مسئولیت وصول مطالبات را به عهده گیرد و همانند گذشته، این اتفاق نیفتد که برخی از صندوق ها شارژماهیانه می‌گیرند. اما به برخی اعضای خود وام نمی دهند و در نتیجه فرصت برای دریافت وام به سایر افراد نمی‌رسد و مشکلاتی پیش می آید. به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک از این صندوق‌ها، حمایت مالی هم انجام می‌دهد و معادل پولی که آورده آنها باشند، منابع اضافه کرده و به میزان وام اضافه می‌کند، پس میزان وام دوبرابر می‌شود.

وی سقف تعیین شده برای پرداخت این گونه تسهیلات را ۲۰ میلیون تومان به ازای هر نفر در صندوق های قرض الحسنه فامیلی عنوان و تصریح کرد: برای هر وام‌گیرنده، یک ضامن درخواست خواهد شد ومدت زمان بازپرداخت هم، ۲۲ ماهه درنظر گرفته شده است.

اکبری در خصوص صندوق های قرض الحسنه خانوادگی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حساب مشترک باز نموده و صاحبان امضا را تعریف کنند، ضمن این که دستورالعمل اجرایی این طرح نیز ظرف دو هفته آینده به شعب بانکی ابلاغ خواهد شد.

 

نرم افزار قرعه کشی خانگی


اگر نیاز به نرم افزار قرض الحسنه خانگی با امکاناتی مانند قرعه کشی به صورت هوشمند دارید، با تیم پاسارگاد تماس بگیرید تا در این بخش به شما به صورت کاملاً تخصصی کمک کنند. ما با ارائه نرم افزار قرعه کشی خانگی با قابلیت‌های پیشرفته و ساده در استفاده، به شما امکان مدیریت بهتر فعالیت‌های مالی خانوادگی و اجرای قرعه کشی‌های مورد نیاز را فراهم می‌کنیم. این نرم افزار با امکانات گوناگون، به شما امکان می‌دهد تا به صورت موثر و ساده‌تر با اعضای خانواده خود در فعالیت‌های مرتبط با قرض الحسنه همکاری کنید.

سوالات پر تکرار


وام خانگی چیست؟

وام خانگی یک نوع وام است که توسط بانک‌ها یا موسسات مالی به افراد یا خانواده‌ها برای انجام پروژه‌ها یا تعمیرات منزل در نظر گرفته می‌شود. این نوع وام معمولاً برای هدف‌هایی مانند تعمیرات ساختمان، بازسازی، بهبود و ارتقاء امکانات مسکن، خرید و نصب تجهیزات منزل و سایر هزینه‌های مرتبط با بهبود و ارتقاء محیط زندگی در خانه ارائه می‌شود. این وام معمولاً دارای شرایط و ضوابط خاصی است که بر اساس آن‌ها افراد می‌توانند مبلغ مورد نیاز خود را از بانک یا موسسات مالی دریافت کنند و طبق برنامه‌های تعیین شده آن را بازپرداخت کنند.

 

 

[ratings]

 

1 در مورد “نرم افزار صندوق قرض الحسنه خانوادگی (فامیلی)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

با امتیاز دهی به ما در ارائه مقاله بهتر کمک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا