اهداف نظام اقتصادی کشور: رشد و توسعه اقتصادی پایدار

یکی از اصلی ترین اهداف نظام اقتصادی کشور این است که توسعه و رشد اقتصادی پایدار و ثابتی داشته باشد. یکی از مسائلی که در جامعه اسلامی اهمیت فراوانی دارد ایجاد عدل عمومی است که همه افراد جامعه دارای رفاه در حد مشخصی باشند و همچنین براساس چارچوب نظام اقتصادی اسلامی باشد.

پس از انقلاب اسلامی، نظام اقتصادی اسلامی در ایران اجرایی شده و اهمیت پیدا کرده است. به همین دلیل دستورات و قوانین مشخصی نیز تعیین شده است. این نظام اقتصادی اسلامی وابسته و براساس مسائل دینی است.

 شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، با فراهم کردن انواع نرم افزارهای اعتبار سنجی و قرض الحسنه به مدیریت مالی حساب های سپرده و قرض الحسنه شما کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اهداف نظام اقتصادی کشور


اهداف جاری، عالی، میانی و غایی چهار نوع هدف اصلی برای نظام های اقتصادی است. همانطور که معلوم است این اهداف به هم وابسته اند. انواع اهداف نظام اقتصادی کشور را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

  • اهداف غایی در نظام اقتصادی اسلامی، نزدیک کردن مردم به خداوند و پرورش آن ها برای بندگی خوب برای خداوند است.
  • هدف عالی، همان ایجاد عدالت و رفاه اجتماعی همگانی است،
  • هدف میانی ایجاد رشد و امنیت اقتصادی است.
  • و ایجاد این رفاه همان هدف جاری است.
اهداف نظام اقتصادی کشور
اهداف نظام اقتصادی کشور

برنامه های تعریف شده در اهداف جاری، باید براساس آموزه های دینی باشد و به اهداف غایی و میانی نیز نزدیک باشند. همین اهداف براساس سه هدف اصلی توزیع، تثبیت و تخصیص دسته بندی می شوند.
اوراق قرضه اجتماعی، سرمایه گذاری و تامین مالی اجتماعی و کسب و کار اجتماعی از مواردی هستند که به اهداف نظام اقتصادی کشور وارد شده اند تا با فرهنگ افراد جامعه همراه شده و بر جامعه تاثیر مثبت گذاشته و تامین مالی لازم را برای مردم ایجاد کند. این نوع عملکرد اجتماعی نه تنها به بُعد مالی زندگی مردم می پردازد، بلکه برای بُعد اجتماعی آن ها نیز اهمیت دارد.

تامین مالی اجتماعی


قرض الحسنه های تامین مالی در جامعه ایران روز به روز در حال شناخته شدن و استفاده شدن هستند. این قرض الحسنه می تواند به بسیاری از کسب و کارها و افراد، مخصوصا کسب و کارهای نوین کمک کند. با وارد شدن دنیای ارتباطات و اینترنت، بستر مناسبی برای این تامین مالی اجتماعی ایجاد شده است. این نوع تامین مالی، نقدینگی را از مردم جمع کرده و برای کمک به دیگران استفاده می کند.

تامین مالی اجتماعی در واقع روشی مناسب برای جامعه ما، به ویژه در نرخ بالای بیکاری و شرایط سخت اقتصادی است که می تواند به روش های مختلف استفاده شده و به سرمایه های کوچک کمک کند و به همین ترتیب در رشد اهداف نظام اقتصادی کشور موثر باشد.
تامین مالی اجتماعی به یکی از راه های سپرده گذاری به صورت قرض الحسنه در بانک ها تبدیل شده اند. یکی از بانک هایی که به طور خاص در مورد قرض الحسنه ها و تامین مالی اجتماعی فعالیت دارد بانک قرض الحسنه مهر است. این بانک برای رشد اهداف نظام اقتصادی کشور و براساس قوانین اقتصادی اسلامی به جامعه کمک کرده تا فقر را کاهش داده و به مناطق محروم برای توسعه اقتصادی کمک بیشتری بکند.

 شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، در کنار این مقاله دو مقاله دیگر به نام های اهمیت بانکداری اسلامی و ریسک نقدینگی را نیز به شما عزیزان پیشنهاد میدهد.

[ratings]

اسکرول به بالا