نقش شاپرک، شرکت psp و شتاب در یک تراکنش موفق خرید چیست؟

آنچه در این مقاله به آن می پردازیم، توضیح راجع به نقش شاپرک، شرکت psp و شتاب در یک تراکنش موفق خرید است. با ما همراه باشید…

شاپرک
شاپرک

شاپرک چیست؟


شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی یا همان طرح شاپرک یک نهاد حاکمیتی است که رابط میان شبکه بانکی، شرکت های PSP و شبکه بانکی می باشد. کار شاپرک استانداردسازی پرداخت های کارتی در کنار نظارت و مدیریت شبکه پرداخت، نظارت بر عملکرد پایانه ها، توزیع سرمایه گذاری، ، توسعه اقتصادی ، امنیت وب در پرداخت و بررسی منابع بانک هاست.

در حال حاضر، شرکت های PSP کنترل و بهره برداری از ترمینال های فروش را انجام می دهند. این شرکت ها با بانک ها و پذیرندگان ترمینال فروش قرار داشته و مرتبطند.

هدف از تاسیس شاپرک


شاپرک در سال ۸۹ براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، به عنوان شرکت مستقل شکل گرفت و در طی ده سال گذشته، با مشارکت بانک مرکزی و شبکه بانکی تاسیس شد تا نظام پرداخت یکپارچه مبنی بر کارت را در کشور ایجاد کرده و نظم ببخشد. استاندارد سازی و هدایت استفاده بهینه منابع، افزایش سطح امنیت شبکه و افزایش رضایت مصرف کننده، از اهداف این طرح بوده است. شاپرک همانند شتاب برای شرکت های PSP کاربرد خواهد داشت.

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، با طراحی نرم افزار تعاونی اعتبار و نرم افزار قرض الحسنه، براساس راه های استفاده از شبکه های شاپرک، شتاب و PSP بهره برده تا خدمات مالی به راحتی برای کاربران انجام پذیرد.

شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی
شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی

با خرید اینترنتی چه اتفاقی می افتد؟


ما هر روز به نحوی تراکنشهای بانکی سر و کار داریم یا در حال پرداخت قبض های خود هستیم و از اینترنت بانک و موبایل بانک استفاده می کنیم یا در یکی از فروشگاه ها در حال خرید و استفاده از کارت هستیم و شاید در روز چندین بار موجودی حساب بگیریم و انتقال وجه انجام دهیم، اما سوالی که اینجا مطرح است این است که: آیا تا به حال به این فکر کرده بودید که وقتی با کارتخوان خرید می کنید و یا از خدمات دیگر شاپرک مثل پرداخت اینترنتی و موبایلی استفاده می کنید چه اتفاقی می افتد؟

در ویدئو زیر شما می توانید نحوه انجام تراکنش های موفق، خرید از طریق کارتخوان فروشگاهی، پرداخت اینترنتی و پرداخت موبایلی را مشاهده کنید. همچنین نقش هر یک از شرکتهای پرداخت (PSP)، شاپرک، شتاب و بانک صادرکننده کارت نیز توضیح داده شده است.

یکی دیگر از سیستم های پیشرفته در نظام بانکی ایران، سامانه چکاوک با سیستم انتقال تصویر چک است. سیستم این سامانه، جابجایی چک را به صورت فیزیکی کم کرده ، بانک مرکزی با این کار تلاش کرده است تا مشکلات فیزیکی که در جابجایی چک به وجود می آید را کاهش دهد. اگر دوست دارید درباره این سامانه اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله مرتبط به آن در سایت ما مراجعه کنید.

همچنین اگر میخواهید درباره بهترین نرم افزار حسابداری اطلاعاتی کسب کنید مقاله آن را به شما پیشنهاد میکنم

[ratings]

اسکرول به بالا