چگونه تایید هویت با اثر انگشت می تواند در بانکداری موثر باشد

آشنایی با فناوری بیومتریک در بخش های مختلف زندگی ما پیشرفت و ایمنی را به همراه آورده است و زندگی ما را راحت تر کرده است. همین مساله باعث شد که در بانکداری و سیستم نرم افزار صندوق قرض الحسنه نیز اهمیت پیدا کند و به این ترتیب استفاده از تایید هویت با اثر انگشت، امکان کپی، سرقت یا فراموش شدن کمتر شده است.

احراز هویت اثر انگشتی

بانک و قرض الحسنه به عنوان خون حیاتی در اقتصاد مدرن شناخته می شود. مکانی برای ایمن نگه داشتن پول ما، که آیا امنیت کافی را دارد؟

کلاهبرداری های داخلی و خارج از بانک، از مشهورترین کابوس ها در سیستم بانکداری نوین شناخته می شوند. این کلاهبرداری ها معمولاً به دلیل عدم شناسایی دقیق دارنده حساب و کسانی که حساب ندارند، صورت می پذیرند. مقامات بانکی نیز به طور مداوم به دنبال راهی هستند که این تهدیدها را کاهش دهند و حذف کنند. تایید هویت با اثر انگشت در واقع به منبع قابل اعتمادی برای بانکداری تبدیل شده است. بنابراین می توان گفت این روش احراز هویت بهترین و ایمن ترین راه برای انجام معاملات بانکی به حساب می آید.

نقاط ضعف در معامله سنتی


در قدیم، روش سنتی صاحب حساب را با شناسه عکس خود تایید می کرد. این مساله می تواند گمراه کننده و وقت گیر باشد. بعضی اوقات کارمندان وقت مناسبی برای تایید شناسه عکس صرف نمی کنند که منجر به کلاهبرداری خارجی می شود. در عین حال، سیستمی وجود ندارد که سابقه ی افرادی که حساب ندارند را ثبت کند. بانک ها بر روی اطلاعات خود برای انجام کارهای وقت گیر، متکی شده اند. پس برای داشتن یه تراکنش ایمن باید این نقاط ضعف را پوشاند.

کاهش کلاهبرداری خارجی


کلاهبرداری خارج از بانکی به دلیل بررسی نامناسب سابقه صاحبان حساب صورت می پذیرد. می توان با استفاده از تایید هویت با اثر انگشت، به سرعت مانع از این اتفاق شد. بانک معمولاً نمی تواند سابقه کسانی که حساب ندارد را به خوبی چک کند و همین باعث ختم شدن ماجرا به کلاهبرداری خارجی می شود.

بانک به کمک این روش تایید هویت به کمک اثر انگشت بانک، اطلاعات را در کسری از ثانیه به اشتراک می گذارد. این کار باعث می شود تا کلاهبردار به سختی بتواند به هدف خود برسد. بدین ترتیب این روش احراز هویت می تواند مانع از این کلاهبرداری شود.

*ما به شما مطالعه مقاله بد افزار را پیشنهاد میکنیم

احراز هویت به کمک اثر انگشت
احراز هویت به کمک اثر انگشت

کاهش کلاهبرداری داخلی


سیستم مبتنی بر احراز هویت با اثر انگشت یک دنباله ممیزی محکم را در سازمان ایجاد می کند و یک گزارش دقیق از معاملات و فعالیت های سیستم ایجاد می کند. سیستم های مبتنی بر تایید هویت با اثر انگشت زمانی می تواند به کار برده می شود که یک کارمند این خطا را در سیستم بانکی انجام داده باشد به این ترتیب به ویژه برای کاهش هزینه های قانونی این خطا استفاده می شود.

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد با بهره بری از تایید هویت با اثر انگشت در سامانه همراه بانک و سامانه اینترنت بانک، دسترسی به نرم افزار تعاونی اعتبار و نرم افزار صندوق قرض الحسنه را برای شما ایمن می کند. خوب است بدانید کهبرنامه  تایید هویت با اثر انگشت نیاز هوش مصنوعی دارد اگر میخواهید در این بار بیشتر بدانید مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید

احراز هویت ایمن در تایید هویت با اثر انگشت


سیستم تایید هویت با اثر انگشت برای هر بانکی مناسب است که می خواهد مشتری خود را با سریعترین و موثرترین راه ممکن تایید کند و آن را در کسری از ثانیه اما با دقت انجام دهد. در یک سیستم بانکی سنتی، بانک مشتری خود را با استفاده از کارت شناسایی خود که می تواند گمراه کننده و وقت گیر باشد، تایید می کرده است. بعضی از اوقات کارمندان بانک به سختی وقت کافی برای تایید صحت هویت به دست می آورند. سیستم مبنی بر احراز هویت هویت با اثر انگشت در عرض چند دقیقه اعتبارسنجی را انجام می دهد، اما دقت آن بالاست و می تواند تایید هویت مشتری را با اطمینان بهتری انجام دهد.

سیستم های مبتنی بر بیومتریک کمک می کند تا مشتری با استفاده از اثر انگشت تایید شود. به طور خلاصه، از آن برای ثبت نام، در کنار شناسایی دارندگان حساب و کارمندان بانک استفاده می وشد. این سیستم کارمندان بانکی که به حسابرسی ها دسترسی دارند را شناسایی می کند. از دیگر توانایی آنها، تجزیه و تحلیل و مرور کلی داده های سیستم است.

ما به بانکداری به عنوان منبع تغدیه اقتصاد مدرن برای تامین این خون حیاتی نیازمندیم که برای آن نیاز به یک تراکنش امن داریم. فقط تایید هویت با اثر انگشت می تواند این ایمنی را فراهم کند و زمان این که بانک ها از این سیستم ها بهره ببرند فرا رسیده است.

[ratings]

اسکرول به بالا