سامانه مودیان پاسارگاد چیست؟

تمامی صندوق‌های قرض الحسنه و تعاونی‌های اعتبار ، موظف هستند کلیه درآمد‌های خود حاصل از دریافت کارمزد، دریافت دیرکرد اقساط وام و سود سپرده‌ها را به سازمان امور مالیاتی ایران ارائه کنند.

شرکت پاسارگاد، با راه‌اندازی سامانه‌ای در نرم افزارهای صندوق قرض الحسنه و تعاونی اعتبار، ارسال اطلاعات به سامانه مودیان سازمان مالیاتی را برای کاربران خود آسان‌تر کرده است.

نرم افزار مودیان پاسارگاد

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای هدف ایجاد شفافیت مالیاتی، سامانه مودیان را راه‌اندازی کرده است. مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده، باید به سامانه مودیان متصل شوند. در این سامانه، تمام اطلاعات مالیاتی مودیان، از جمله اطلاعات خرید و فروش، درآمد و هزینه، به‌صورت دقیق ثبت می‌شود. این امر، موجب شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی در کشور خواهد شد.

در گذشته، اطلاعات مالیاتی مودیان، به صورت فصلی ثبت و نگهداری می‌شد. این امر، موجب بروز مشکلاتی از جمله فساد مالی، فرار مالیاتی و عدم عدالت مالیاتی می‌شد. سامانه مودیان، با ثبت و نگهداری اطلاعات مالیاتی مودیان به صورت الکترونیکی، این مشکلات را برطرف می‌کند. در این شرایط، تمام مودیان، بدون تبعیض، موظف به پرداخت مالیات هستند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر مقاله “آیا قرض الحسنه ها باید از سامانه مودیان استفاده کنند؟” را در سایت ما مطالعه فرمایید.  

سامانه مودیان شرکت پاسارگاد

مراحل فعال‌سازی سامانه مودیان پاسارگاد​​

1. دریافت کلیدهای سه‌گانه سامانه مودیان

پس از ورود به سایت اوراش، اطلاعات فرم را به صورت دقیق و درست تکمیل فرمایید. در نهایت می‌توانید کلید عمومی، کلید خصوصی و فایل csr را دریافت کنید.

2. دریافت شناسه یکتا از سایت سازمان مالیاتی

به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی وارد شوید. سپس در قسمت کارپوشه، کلیدهای سه‌گانه که در قسمت قبل دریافت کردید را بارگزاری کنید. در نهایت شناسه یکتا تولید شده را ذخیره کنید.

3. ارسال اطلاعات در سامانه crm پاسارگاد

در این مرحله با دریافت اطلاعات ورود به سامانه crm پاسارگاد از تیم پشتیبانی پاسارگاد به سامانه وارد شوید. سپس از زیر منو تنظیمات گزینه سامانه ثبت مودیان، کلید خصوصی و همچنین کد یکتا را وارد فرمایید.

4. ثبت اطلاعات در نرم افزار صندوق قرض الحسنه/ تعاونی اعتبار

در صورتی که پیش از این، اقدام به خرید نرم افزار صندوق قرض الحسنه پاسارگاد و یا نرم افزار تعاونی اعتبار پاسارگاد نکرده اید، فرم درخواست دمو نرم افزار قرض الحسنه پاسارگاد را تکمیل فرمایید.

چنانچه کاربر این نرم افزار هستید، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. پس از دریافت اطلاعات ورود از تیم پشتیبانی پاسارگاد، به سامانه crm پاسارگاد وارد شوید. سپس از سربرگ اطلاعات پایه، زیرمنو تنظیمات، در قسمت تنظیمات کاربران، نام کاربری تیکت و رمز تیکت (نام و رمز عبور ورود به سامانه) را وارد فرمایید.
  2. از سربرگ اطلاعات پایه، قسمت سرفصل‌ها، تمام سرفصل‌هایی را که قصد دارید در سامانه مودیان ارسال کنید، انتخاب فرمایید. با اصلاح هر سرفصل و انتخاب گزینه اصلاح، گزینه ارسال به مودیان را انتخاب کنید.
  3. از سربرگ سامانه الکترونیک، گزینه صورتحساب را انتخاب کنید. پس از انتخاب بازه تاریخ مورد نظر، گزینه “مشاهده جزئیات صورتحساب” را کلیک کنید.
  4. پس از بررسی صورتحساب، در صورت مورد تایید بودن اطلاعات، گزینه “محاسبه و ارسال” را کلیک کنید. اگر “پیام موفقیت آمیز بودن ارسال” را مشاهده کردید یعنی صورت وضعیت شما به سازمان مالیات ارسال شده است.
  5. گزینه “سوابق ارسال” نیز، گزارش سابقه‌های ارسال شما را نمایش خواهد داد.
اسکرول به بالا