سیستم نرم افزار مدیریت رستوران

سیستم نرم افزار مدیریت رستوران یک نرم افزار چند وجهی است که به ساده سازی کار رستوران کمک می کند. این نرم افزار فرآیند را اتوماتیک کرده تا شما بتوانید روی آنچه بیشتر اهمیت دارد یعنی تهیه غذا، فوکوس کنید. همه مشاغلی که با غذا سروکار دارند، مانند رستوران ها، کافه ها، کامیون‌های غذا، مشاغل مربوط به تحویل غذا یا محصولات می توانند توسط این نرم افزار مدیریت شوند.

نرم افزار مدیریت رستوران همه خصوصیات خوب یک POS را در خود جمع کرده است، از جمله داشتن ابزارهایی که می توانند تماس های تلفنی شما را مدیریت کنند، رزرو میز را خودکار کرده، مدیریت موجودی را ساده تر نماید، تجزیه و تحلیل های قابل اجرا را ارائه داده، صورتحساب ها را مدیریت کرده و همچنین به فعالیت های بازاریابی مانند CRM و حضور در فضای آنلاین رستوران شما کمک کند. همچنین، می تواند با سیستم های رستورانی که در حال حاضر در رستوران خود به کار می برید، هماهنگ شود و با نرم افزارهای ثالث نیز کار کند.

همانطور که می توانید تصور کنید، این محصولات به ندرت با قیمت های مناسب در دسترس هستند. پس بهتر است یک نرم افزار مدیریت رستوران را انتخاب کنید که ویژگی های مد نظر شما را داشته و همچنین قابلیت آپدیت شدن نیز داشته باشد.

اجزای یک نرم افزار مدیریت رستوران


در این مقاله به جزئیات نرم افزار مدیریت رستوران پرداخته‌ایم تا یک دید کلی از این نرم افزار داشته باشید:

۱- POS رستوران

POS، نرم افزار مرکزی سیستم مدیریت رستوران شماست. دیتابیس شما هر بار که مشتری جدید سفارش خود را دریافت می کند، به روز می شود. علاوه بر این، یک POS در انجام عملیات اساسی مانند چاپ رسید غذا، رسید سفارش و صورتحساب کمک می کند.

یک POS با امکانات عالی، داده های مشتریان شما را در زمان واقعی جمع آوری کرده، که در واقع یک منبع طلا برای فعالیت های بازاریابی شماست. این سیستم به شما این امکان را می دهد که داده ها را تجزیه و تحلیل کرده، دریابید که چرا برای شما مفیدند و در نتیجه تصمیمات بهتر و آگاهانه تری بگیرید. پیامک ها و ایمیل های تبلیغاتی شما و تبلیغات درون صفحات اجتماعی که در واقع مشتری را برای کلیک کرن و بازدید از سایت شما ترغیب می کند، همه توسط این سیستم POS جمع آوری شده و برای تصمیم گیری به شما کمک خواهند کرد. در واقع این سیستم به شما بیش از آنچه فکر می کنید، کمک می کند.

پلفتفرم سفارش آنلاین
پلتفرم سفارش آنلاین

۲- پلتفرم سفارش آنلاین

نه تنها داشتن سایت با یک اپ می تواند به شما کمک کند تا خرید و فروش را مستقیما درون پلفترم خود پیش ببرید، همچنین فواید زیادی برای شما خواهد داشت:

  • هر سفارش باعث صرفه جویی بیشتر و سود بیشتر برای شما می‌شود.
  • فرصتی است که برند شما به مخاطب نمایش داده شده و از رقبا پیش بگیرید.
  • این قابلیت به شما کمک می کند تا اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید، همچنین در تبلیغات CRM در بازاریابی کمک کرده و مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر ترغیب می‌کند.
  • به شما مکانی در فضای مجازی می دهد که یک منبع دائمی است و ارزش شما را در آن بالا می‌برد.

برای این که بتوانید مشتری را دوباره به رستوران برگردانید، نیاز دارید تجربه خوبی به او بدهید. آماده کردن سفارش، تسویه حساب، وضعیت تحویل، تخفیف، بازخورد و وفاداری از جمله موارد موثر در این تجربه است. برای همین انتخاب یک نرم افزار مدیریت رستوران که سیستم سفارش آنلاین را پوشش دهد، توصیه می شود.

۳- مدیریت سفارشات

این که هر لحظه بدانید در رستوران شما، به صورت آنلاین و آفلاین، چه می‌گذرد، برای شما کاربرد زیادی خواهد داشت. در ضمن کمک کرده تا در مورد سفارشات، چه سفارشات درون رستوران، چه سفارشات اپ و چه سفارش اپ های ثالث مثل اسنپ فود، اطلاع داشته باشید و به شما در پیشبرد راحت‌تر کارتان کمک خواهد کرد. نرم افزار مدیریت رستوران دارای پلتفرمی است که اطلاعات جامعی درباره تمام اتفاقات به شما می دهد و مدیریت آنها را برای شما آسان می‌کند.

داشتن این پلتفرم برای شما فوایدی کلیدی مانند موارد زیر را دارد:

  • مدیریت تمام سفارشات از تمام کانال های ممکن
  • گرفتن نوتیفیکشن درباره وضعیت لحظه ای سفارشات
  • بررسی تمام سفارشات و گرفتن تلفن مشتری ها در یک داشبورد
نمایی از پلتفرم های نرم افزار مدیریت رستوران
نمایی از پلتفرم های نرم افزار مدیریت رستوران

۴- سیستم رزرو میز

این سیستم برای رستوران هایی که به مشتریان درون رستوران خدمات می‌دهند ضروری است. هدف اصلی این است که بتوان رزرو میز را از تمام کانال ها توسط نرم افزار پذیرفت و آن‌ها را درون داشبورد مدیریت کرد. این که بتوان زمان انتظار مهمان‌های رستوران را همراه با شرایط میز در نرم افزار بررسی و کنترل کرد، برای آسان سازی مدیریت رستوران مهم است. دانستن این که مشتری وفادار شما چه زمانی به شما مراجعه می‌کند، زمان انتظار او و فراهم کردن شرایط برای داشتن تجربه بهتر، یکی از وظایف مهم شما برای حفظ او است.

۵- مدیریت بازاریابی رستوران

منو، پیشنهادات و تخفیفات خود را می‌توانید از طریق نرم افزار مدیریت رستوران بهتر با صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارید. این فعالیت ها و تلاش ها باعث می‌شود مشتری با شما بیشتر تماس داشته و به روز باشد و بدین ترتیب به رستوران شما برگردد.

تنظیمات المان های نرم افزار مدیریت رستوران


در ادامه به المان های کلیدی نرم افزار مدیریت رستوران پرداخته و تنظیمات آن را بررسی خواهیم کرد:

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد شرکتی متخصص در نوشتن برنامه های سفارشی سازی شده حسابداری و مدیریت از جمله نرم افزار قرض الحسنه و نرم افزارهای تعاونی اعتبار است. نرم افزار مدیریت رستوران یکی از نرم افزارهای مهم برای بهبود مدیریت رستوران شماست که برای آن می توانید با ما تماس بگیرید.

۱- مدیریت CRM

پس از ثبت نام توسط مشتری، فرآیند CRM برای آن مشتری آغاز می شود، زیرا داده های آنها در پایگاه داده درج شده و سیستم بازاریابی فعالیت های CRM را کنترل کرده که به شما کمک می کند تا دیتابیس را براساس سن، ترجیحات و موارد سفارش داده شده، دسته بندی کنید. این کار به سفارش سازی بهتر پیام ها در تبلیغات کمک می کند.

المان های نرم افزار مدیریت رستوران
المان های نرم افزار مدیریت رستوران

۲- وفاداری

مدیریت وفاداری مشتری ها و پایبندی آنها به رستوران، در واقع سوپی با رسپی خاص است که به شما کمک کرده تا یک مشتری جدید را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. این نوع مدیریت اگر به خوبی اجرا شده و تبلیغ شوند، می توانند به شما کمک کرده تا مشتریان وفادار خود را با پاداش ها، پیشنهادات و تخفیف ها پاداش دهید. نحوه پاداش دادن را می توان براساس میزان وفاداری مشتری با بررسی مجموع سفارشات آن‌ها یا تعداد دفعات بازدید شده، مشخص کرد.

۳- برنامه های بازاریابی

می توانید بروزرسانی های اخیر رستوران و آخرین اتفاقات در منو را با نوتیفیکیشن ها به مشتریان ارائه دهید. در تحقیقات مشخص شده است که نوتیفیکیشن ها در هر نوع تجارتی بیشترین تاثیر را در فروش می گذارند.

شما باید مشتری را ترغیب کنید تا برنامه را نصب کرده و با شما در ارتباط باشد. به این ترتیب خودتان نیز از آن برای بهبود عملکردتان بهره ببرید.

برنامه بازاریابی کامل است که بر جنبه های زیر تمرکز کند:

  • فعالیت های بازاریابی اتوماتیک
  • تقسیم بندی مبتنی بر داده ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها
  • استفاده از مدیریت وفاداری مشتری، CRM و بازاریابی ایمیلی برای بازاریابی

۴- ابزارهای مدیریت کارمندان

ادغام با یک نرم افزار تخصصی مدیریت کارکنان برای نرم افزار مدیریت رستوران ضروری است. برخی از ویژگی هایی که این سیستم باید داشته باشد عبارتند از:

  • ردیابی ورود و خروج کارمندان
  • اضافه کاری، سود و ردیابی رسیدها
  • تنظیمات دسترسی کاربر
  • اطلاعات کارمندان
  • مدیریت حقوق و دستمزد

۵- نرم افزار مالی و حسابداری رستوران

هر شرکتی در مورد امور مالی رستوران و سیستم های حسابداری، الزامات خاص خود را دارد. به طور کلی، نرم افزار حسابداری و مالی شما باید به شما در هزینه کالاهای فروخته شده، پیگیری فروش، سود و مدیریت مالیات کمک کند. ادغام با یک نرم افزار حسابداری تخصصی برای شما بسیار توصیه می شود.

با توجه به همه این اجزای حیاتی که در این مقاله گفته شد، نرم افزار مدیریت رستوران خود را با تحقیق و تجزیه و تحلیل مناسب انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

با امتیاز دهی به ما در ارائه مقاله بهتر کمک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا