پایانه های غیر نقدی (کش لس)

پایانه های غیر نقدی (کش لس) چیست؟

پایانه غیر نقدی یا همان Cashless دستگاهی است که در صندوق‌ها در محیط مشتری نصب می‌گردد. این دستگاه به نرم افزار قرض الحسنه متصل می‌شود و مشتری می‌تواند از طریق این دستگاه اقساط وام خود را با کارت های عضو شتاب پرداخت نماید.

همچنین برای واریز به حساب پس انداز نیز می تواند از پایانه غیر نقدی استفاده نماید. نرم افزار پس از تایید پرداخت اقدام به صدور سند خودکار واریز می‌نماید و رسید از طریق پایانه در اختیار مشتری قرار می گیرد.

با نصب این دستگاه مراجعات به باجه کمتر شده و مردم می‌توانند بدون قرار گرفتن در صف ، از طریق کشلس اقساط خود را واریز نمایند.این دستگاه بر روی دیوار نصب می شود و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

مزایای دستگاه های خودپرداز غیرنقدی در مقایسه با ATM

بیش از 60 درصد تراکنش های دستگاه های خودپرداز یا ATM برای خدماتی غیر از برداشت وجه نقد از جمله انتقال پول، دریافت مانده حساب، پرداخت قبض، پرداخت اقساط، مشاهده گردش حساب و پرداخت های سازمانی و .. است. از کاربردهای مهم دستگاه های خودپرداز غیر نقدی یا کس لش می توان به استفاده در کنار دستگاه خودپرداز اشاره کرد. از این دستگاه می توان برای مدیریت صفوف شلوغ خودپردازها استفاده نمود.

علاوه بر این، به دلیل اندازه کوچک، نصب آسان و ارزان بودن دستگاه های خودپرداز غیرنقدی، می توان از آن ها در مجتمع ها و صندوق های قرض الحسنه نیز استفاده کرد.

مزایای دستگاه های خودپرداز غیرنقدی در مقایسه با ATM

مزایای کش لس نسبت به ATM

  • سرعت مناسب در ارائه خدمات به مشتری
  • سادگی، امنیت و کاربرپسندتر بودن
  • عدم نیاز به محاسبات رسوب پول موجود در ATM
  • سرعت و هزینه پایین تر در نصب و راه ‎اندازی
  • ارائه تمام امکانات و خدمات جاری ATMبه صورت 24 ساعته
  • دارای ابعاد کوچکتر نسبت به دستگاه خودپرداز
  • دارای امکانات احراز هویت بیومتریک(اثرانگشت)
  • پشتیبانی راحت و ارزان نسبت به ATM
  • حمل ‎و نقل، نصب، راه اندازی‎ و نگهداری ساده ‎تر نسبت به ATM
  • قابلیت اختصاصی سازی برای قرض الحسنه ها
  • پشتیبانی از بارکد، کارت مایفر و مگنت

مزایای دستگاه خودپرداز غیرنقدی در مقایسه با پایانه‎ فروش (POS)

مهم ترین مزایا دستگاه خودپرداز غیرنقدی نسبت به دستگاه های پایانه فروش(POS)، راحتی در پرداخت و دریافت وجه نقد است. امکان واریز وجه نقد به حساب فرد دیگر با استفاده از دستگاه پوز وجود نداشته و تنها به یک نفر وابسته است، اما این عملیات به راحتی با استفاده از دستگاه های خودپرداز غیرنقدی یا کش لس امکان پذیر است. با استفاده از هر دو دستگاه کش لس و پوز می توان قبوض را پرداخت کرد ولی امکان کارت به کارت کردن وجوه نقدی در دستگاه های پایانه فروش(POS) وجود ندارد. هر دو دستگاه، امکان چاپ رسید و دریافت صورت حساب را برای مشتریان فراهم می کند.

در کل دستگاه کش لس با پایانه های فروش قابل مقایسه نیست و مزایای فوق العاده بالاتری دارد، اما به طور کلی برای بررسی مزایا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان شخصی سازی دستگاه

واریز مستقیم و آنی پول به حساب

پوشش دامنه گسترده ای از خدمات

عدم وابستگی به یک فرد (N2N)

قابلیت توسعه و افزایش خدمات

سرعت بسیار بالا در تراکنش

شما می توانید به راحتی در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور افزایش سرعت در ارائه خدمات بانکی و قرض الحسنه، ‎صرفه جویی در وقت کاربران و عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک جهت جابه جایی وجه، پرداخت اقساط و صورت حساب ها، دستگاه کش لس را تهیه کرده و در محل صندوق خود نصب و مورد بهره برداری قرار دهید.

اسکرول به بالا