تاثیر هوش مصنوعی بر بانکداری

استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری

استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری

اختلال دیجیتالی، صنعت را دوباره تعریف می کند و نحوه عملکرد مشاغل را تغییر می دهد. هر صنعتی در حال ارزیابی گزینه های خود و اتخاذ راه هایی هستند که بتوانند در دنیای فناوری، مخصوصا هوش مصنوعی جایی پیدا کنند. بانکداری نیز شاهد تغییرات فزاینده ای است و مهمترین مساله افزایش تمرکز بر روی مشتری در بانکداری است.

بانکداری با هوش مصنوعی

بانکداری با هوش مصنوعی

همراهی بانکداری با هوش مصنوعی


مشتریانی که به فناوری اهمیت می دهند و در معرض فناوری های پیشرفته در زندگی روزانه خود قرار دارند، انتظار دارند که بانک ها تجارب بی نظیری را ارائه دهند. برای برآورده کردن این انتظارات، بانک ها چشم انداز صنعت خود را به سمت IT و تلکام گسترش دادند تا خدماتی مانند بانکداری موبایل، بانکداری الکترونیکی و انتقال پول را در زمان واقعی ارائه دهند. در حالی که این پیشرفت ها باعث شده است تا مشتریان بتوانند در هر زمان و مکانی با استفاده از نوک انگشت خود، به خدمات دسترسی داشته باشند، با این حال هزینه هایی را برای بانک به همراه داشته است.

همراهی بانکداری و بخش هایی مانند فناوری اطلاعات، تلکام و خرده فروشی باعث افزایش انتقال اطلاعات مهم از طریق شبکه های مجازی آسیب پذیر در برابر حملات سایبری و کلاهبرداری شده است. این حوادث نه تنها بر سودآوری بانک ها تاثیر می گذارد بلکه اعتماد و ارتباط بانک ها با مشتریان را نیز مختل می کند.

افزایش تهدیدات امنیتی آنلاین در معاملات بانکی، قوانین دولتی را سختتر کرده است. گرچه این آیین نامه ها برای نظارت بر معاملات مالی آنلاین مفید هستند، اما توانایی بانک ها را برای ادامه روند تحول دیجیتالی محدود کرده است. بانک ها قادر به سرمایه گذاری در فناوری نیستند، زیرا آنها باید نسبت به کفایت سرمایه طبق دستورالعمل های چهارچوب نظارتی بین المللی را حفظ کنند.

هوش مصنوعی در بانکداری


بهره برداری از فناوری شناختی با هوش مصنوعی مزیت دیجیتالی شدن را به بانک ها می بخشد. در حقیقت طبق تحقیقات مشترکی که توسط موسسه ملی تحقیقات تجاری در آمریکا انجام شده است، حدود ۳۲% از ارائه دهندگان خدمات مالی، از فناوری های هوش مصنوعی مانند آمار پیش بینی شده و یا تشخیص صدا استفاده می کنند.

هوش مصنوعی آینده بانکداری است زیرا قدرت تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته را برای مقابله با معاملات کلاهبرداری و بهبود انطباق به ارمغان می آورد. الگوریتم هوش مصنوعی فعالیت های ضد پولشویی را در چند ثانیه انجام می دهند، فعالیتی که بدون استفاده از آن ممکن است ساعت ها و روزها طول بکشد. هوش مصنوعی همچنین بانک ها را قادر می سازد تا حجم عظیمی از داده ها را با سرعت زیاد مدیریت کند تا نتایج ارزشمندی از آن ها به دست آورند. امکاناتی مانند بات های هوش مصنوعی، مشاوران پرداخت دیجیتال، و مکانسیم های شناسایی بیومتریک منجر به کیفیت بالاتر خدمات به یک جامعه وسیع تر از مشتریان می شود. همه این ها به افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و افزایش سود منجر می شود.

هوش مصنوعی از دیگر تکنولوژی هایی است که شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد در تلاش است در سامانه موبایل بانک و نرم افزار تعاونی اعتبار خود بهره ببرد.

تاثیر هوش مصنوعی بر رقابت بین بانک ها


هوش مصنوعی رقابت بین بانک ها را افزایش می دهد:

تجربه مشتری

بر اساس تعامل گذشته، هوش مصنوعی درک بهتری از مشتریان و رفتار آن ها ایجاد می کند. این امر به بانک ها این امکان را می دهد تا با افزودن ویژگی های شخصی و تعامل های بصری، محصولات و خدمات مالی را برای دستیابی به تعامل با مشتری معنادار و ایجاد روابط محکم با مشتریان خود، سفارشی سازی کنند.

پیش بینی نتایج و روندهای آینده

هوش مصنوعی با قدرت خود برای پیش بینی حالات آینده با تجزیه و تحلیل رفتارهای گذشته به بانکها کمک می کند تا نتایج و روندهای آینده را پیش بینی کنند. این کار کمک می کند تا بانک ها در شناسایی تقلب، کشف الگوی مبارزه با پولشویی و توصیه های مشتری اقدام کنند. پولشویان از طریق یک سری اقدامات تصور می کنند که منبع پول غیرقانونی آن ها قانونی است. هوش مصنوعی با استفاده از قدرت ماشین یادگیری و شناخت، این اقدامات پنهان را شناسایی کرده و به پس انداز میلیون ها دلار در بانک کمک می کند.

به طور مشابه، هوش مصنوعی قادر به کشف الگوی داده های مشکوک در بین حجم ناشایست از داده ها برای انجام مدیریت کلاهبرداری است. علاوه بر این، با موتورهای پیشنهادی اصلی خود، هوش مصنوعی گذشته را بررسی کرده و رفتارهای آینده را پیش بینی می کند و به بانک ها کمک می کند تا فروش را به موفقیت برساند.

فرآیند شناختی اتوماتیک

این ویژگی امکان اتوماسیون انواع خدمات بانکی با اطلاعات فراوان، پرهزینه و مستعد خطا مانند مدیریت مطالبات را فراهم می کند. هزینه ها را کاهش می دهد، پردازش دقیق و سریع خدمات را در هر مرحله تضمین می کند. اتوماسیون، اساساً فرایند شناختی مجموعه ای از وظایف است که توسط تکرار قبلی آنها از طریق ماشین یادگیری ثابت انجام می شود.

رابط های تعاملی واقع گرایانه

بات های چت، متن و احساس را در گفتگوی متن تشخیص می دهد و به مناسب ترین روش به آن ها پاسخ می دهد. این دستگاه های شناختی، بانک ها را قادر می سازند که نه تنها در زمان صرفه جویی کنند و هم کارایی را بهبود بخشند، بلکه به بانک ها نیز کمک می کنند تا در نتیجه صرفه جویی در هزینه های انباشته، میلیون ها دلار پس انداز کنند.

تصمیم گیری موثر

سیستم های شناختی که مانند کارشناسان انسانی حرفه ای، فکر و پاسخ می دهند، راه حل های بهینه را براساس داده های موجود در زمان واقعی ارائه می دهند. این سیستم ها یک مخزن اطلاعاتی تخصصی را در پایگاه داده خود به نام بانک اطلاعاتی نگه می دارند. بانکداران از این سیستم های شناختی برای تصمیم گیری های استراتژیک استفاده می کنند.

اتوماسیون رباتیک فرآیندها

هوش مصنوعی با استفاده از اتوماسیون فرآیند رباتیک، فرآیندها را مرور و تبدیل می کند. این امکان حدود ۸۰% از پروسه های تکراری را به صورت اتومات فراهم می کند، این موضوع اجازه می دهد تا کارمندان وقت خود را برای کارهای با ارزش که نیاز به مداخلات انسانی بالا دارند، صرف کنند.

تاثیر هوش مصنوعی در سیستم بانکداری

تاثیر هوش مصنوعی در سیستم بانکداری

آینده هوش مصنوعی


هوش مصنوعی نه تنها با اتوماتیک کردن نیروی کار، بانک ها را در کل فرآیند اتوماسیون به اندازه کافی هوشمند می کند تا خطرات سایبری را از سر بگذرانند، بلکه جز فرآیندها و عملیات بانکی است که بدون مداخله دستی، در حال تکامل و نوآوری با زمان است. همچنین بانکها را قادر می سازد تا از قابلیت های انسانی و ماشین ها استفاده کنند تا راندمان عملیاتی و هزینه ای را هدایت کند و خدمات شخصی را نیز ارائه می دهد. همه این مزایا دیگر چشم اندازی در آینده نیست و بانک ها از آن هم اکنون بهره می برند.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (۲ votes, average: ۵٫۰۰ out of 5)
Loading...
درخواست دمو و خرید
درخواست دمو
خرید نرم افزار
لیست مشتریان
تماس با ما