کیف پول دیجیتالی چیست و چه مزایایی دارد؟

سیستم امنیتی و راحتی بیشتر از مهمترین مزیت های استفاده از کیف پول دیجیتالی است.

مزایای کیف پول دیجیتال
مزایای کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتالی چیست؟


با استفاده از این نوع کیف پول ها می توان حمل کارت های اعتباری و پول نقد را فراموش کنید و به این ترتیب شما می توانید به جای حمل کارت های اعتباری و پول نقد، از کیف پول دیجیتالی استفاده کنید که معمولاً با نام های کیف پول الکترونیک یا e-wallet نیز شناخته می شود. یک کیف پول دیجیتالی یکی از سیستم های پرداختی است که از اطلاعات بانکی و رمزهای عبور کاربران محافظت می کند و به مصرف کنندگان امکان می دهد که بدون استفاده از وجه نقد، معاملات خود را با ایمنی انجام دهد. در حالی که یک دزد می تواند کیف پول شما را به راحتی بدزدد، و به راحتی می تواند به کارت های اعتباری دسترسی داشته باشد.

کیف پول های دیجیتالی دارای کارت اعتباری رمزگذاری شده و اطلاعات بانکی هستند تا شما را از هکرها حفط نمایند. علاوه بر این، اگر شخصی تلفن شما را سرقت کند، برای دسترسی به اطلاعات در یک کیف دیجیتالی هنوز نیاز به یک رمز عبور یا تایید هویت بیومتریک است.

کیف پول های درون موبایل نیز نوعی کیف پول دیجیتالی محسوب می شوند، اما یک تفاوت اساسی با بقیه دارند: یک موبایل کیف، یک برنامه است که در گوشی هوشمند شما ذخیره می شود، در حالی که یک کیف دیجیتالی می تواند حتی در دسکتاپ، لپ تاپ و یک موبایل ذخیره شود. مزیت اصلی استفاده از این نوع کیف ها راحتی استفاده از  آن و رفع مشکلات تقسیم کردن هزینه ی شام بعد از یک شام دور همی، یا جمع آوری پول برای خرید کادو است که می توان به راحتی از طریق تلفن هوشمند خود پرداخت کرد.

مسلماً انواع مختلفی از کیف پول های دیجیتالی وجود دارد، انواعی که برای گوشی های اپل مناسب هستند تا آنهایی که برای پرداخت PayPal استفاده می شوند.

شرکت برنامه نویسان نواندیش پاسارگاد، از طریق طراحی سامانه تلفن بانک، سامانه پیامک بانک ، امضای دیجیتال برای  نرم افزار قرض الحسنه و نرم افزار تعاونی اعتبار یکی از پیشروان در طراحی کیف پول دیجیتال می باشد.

اگر زمان کافی برای مطالعه متن ندارید…. شما دوستان میتوانید مجموعه اطلاعات گفته شده در این صفحه را در پادکست ما گوش دهید 

انواع


شما می توانید یک کیف پول دیجیتالی را از طریق بانک خود یا از طریق یک برنامه بر روی گوشی تلفن خود داشته باشد. به طور کلی، زمانی که شما یک برنامه را دانلود کردید یا به وب سایت یک موسسه مالی معتبر که به آن اطمینان دارید مانند نرم افزار صندوق قرض الحسنه یا برنامه تعاونی اعتبار مراجعه کردید، شما مراحل مشابهی را طی خواهید کرد، مانند وارد کردن اطلاعات مربوط به بانک و کارت اعتباری.

بسیاری از موسسات مالی که بانک نیستند نیز کیف پول دیجیتالی دارند. معمولا این کیف پول ها رایگان هستند، اما شما بهتر است که شرایط و ضوابط را مرور کنید. به طور کلی، بیشتر کیف پول های دیجیتال، اطلاعات کارت اعتباری، را در خود ذخیره می کند و با انتقال پول از حساب بانکی به حساب بانکی یک شخص دیگر، معاملات پرداخت را تسهیل می کند.

نوعی از این کیف ها نیز وجود دارد که شما می توانید در آن ها پول نقد خود را ذخیره کنید.

مزایا


برای بسیاری از کاربران کیف پول دیجیتال، راحتی مهمترین نکته و مزیت آن است. حمل و نقل کارت ها یا پول نقد، در همه جا هنگام خرید یا کار روزانه دشوار است. یا حتی ممکن است فراموش کرده باشید با خود به همراه ببرید یا ته کیف دستی خود را به دنبال آن ها نگردید. پس این کیف پول می تواند به شما کمک کند تا از همه این ها اجتناب کنید.

یکی دیگر از مزیت های کیف پول دیجیتالی پس انداز کردن است. برخی از کیف پول های دیجیتال به شما کمک می کند که حساب خود را بهتر مدیریت کنید. یاد می گیرید که کجا بیشتر هزینه کرده اید و در صورت لزوم آن ها را کاهش دهید.

کیف پول دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا تمام کارت های اعتباری خود و کارت های هدیه را درون آن قرار داده و مدیریت آن ها را مانند مدیریت قرض الحسنه و حسابداری یا مدیریت سود سپرده ها از طریق سامانه سود سپرده راحت تر انجام دهید.

یکی دیگر از مزیت های آن این است که حتی اگر کارت ها به صورت فیزیکی در دسترس نباشد، می توانید از کیف پول دیجیتالی استفاده کنید. حتی اگر کارت اعتباری نیاز به تعویض داشته باشد و چند روزی در دسترس نباشد، کیف پول می تواند به شما کمک کند.

تفاوت بین کیف پول دیجیتالی، کیف پول موبایل و کیف پول الکترونیک چیست؟


شما می توانید از کیف پول های دیجیتالی در دسکتاپ، لپ تاپ یا گوشی های هوشمند خود استفاده کنید و اگر فکر می کنید که کیف پول دیجیتالی مانند زمانی است که شما از اکانت بانک خود و سامانه اینترنت بانک خود، یا برنامه های بانک برای گوشی خود مانند سامانه موبایل بانک، به طور آنلاین استفاده می کنید، درست فکر می کنید و شما ممکن است از قبل از این کیف پول Digital Wallet بهره ببرید.

یک کیف پول در موبایل، یک اپلیکیشن است که مخصوص کاربران گوشی هوشمند طراحی شده اند. هرچند، بسیاری از کیف پول های موبایل در واقع همان کیف پول دیجیتالی است، چون آن ها با گوشی های هوشمند و دسکتاپ ها، سازگار هستند.

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، شما را به مطالعه دو مقاله بد افزار و نرم افزار حسابداری تحت وب دعوت میکند

[ratings]

اسکرول به بالا