سیستم تماس معوقات بانکی
سیستم تماس معوقات و پیگیری با مجموعه تلفن های شماره گیر و پخش کننده های صدای خودکار، می توانند با شماره تلفن های شما تماس گرفته و یک پیغام از پیش ضبط شده را پخش کنند. این پیغام می تواند موارد مختلفی را در بر بگیرد، از جمله، اطلاعات خاص مشتری که در برگیرنده ی جریان حساب او باشد.
این نوع سیستم ها می توانند براساس مبلغ به تاخیر افتاده و یا مدت زمان آن، پیام را پخش کند. حتی این پیام ها می توانند چندین بار و با پیام های مختلف برای یک مشتری خاص نتیجه ای مناسب داشته باشد.
هنگامی که تماس با یک فرد برقرار می شود، سیستم تماس معوقات، یا سامانه پیگیری معوقات می تواند تنها به فرد مذکور یادآوری کند تا پرداخت خود را به تاخیر نیاندازد. این پیغام حتی می تواند نحوه بازپرداخت مبلغ را نیز بیان کند. این سیستم می تواند، با یکی از نمایندگان بانکی تماس بگیرد و تماس منتقل شود.
سیستم پیگیری معوقات بانکی
شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد یکی از شرکت های پیش رو در طراحی نرم افزار قرض الحسنه، تعاونی اعتبار و برنامه حسابداری است که می توان به آن اعتماد کرد و از سامانه پیگیری معوقات آن بهره برد.
در این نوع سیستم تماس معوقات، هیچ پشتیبانی وجود ندارد و یک لیست از پیش تعیین شده وجود دارد که به صورت خودکار با مشتری تماس می گیرد. این روش می تواند، اولین تلاش برای جمع آوری معوقات باشد.
این سیستم تماس معوقات می تواند یک پیام با یادآوری به همراه دستورالعمل هایی باشد که به مشتری کمک کند تا در حساب خود تغییرات لازم را ایجاد کند و معوقات خود را بپردازد. در حالت پیشرفته تر می توان در نظر گرفت که این سیستم، بر اساس میزان بدهی، میزان به عقب افتادن آن و این که آیا مشتری به تماس های قبلی پاسخ داده است یا نه، تعداد پیام ها را بیشتر یا کمتر کند.
این روش، تکنیک تماسی قبلی را پیشرفته تر کرده است. با استفاده از این نوع سیستم تماس معوقات، مشتری می تواند از بین گزینه ها، یکی را انتخاب کند. در این نوع، از گوشی های لمسی، جواب ” گزینه ۱ را فشار دهید..” منتشر خواهند کرد. این گزینه ها می توانند نحوه ی پرداخت بدهی و یا حتی اتصال به اپراتور را پوشش دهند. در هر صورت در این نوع از سیستم تماس معوقات می توان یک پیغام متفاوت از ماشین پاسخگویی پخش کرد.
در این سیستم تماس معوقات سنتی، سیستم تنها لیستی از شماره تماس ها را در دسترس دارد و بعد از برقراری تماس، یک پشتیبان با مشتری صحبت خواهد کرد و او را هدایت می کند. این روش به پشتیبان کمک می کند تا نخواهد به صورت دستی شماره بگیرد. این روش برای زمانی است که مشتری به تماس های قبلی پاسخ نداده است و دخالت شخصی لازم است.
شماره گیری پیش بینی شده، شبیه شماره گیری خودکار عمل می کند، به استثنای این که این مدل سیستم تماس معوقات، شماره های مختلف را امتحان می کند تا زمان انتظار پشتیبان را کاهش داده و در وقت او صرفه جویی کند.
یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته ی سیستم تماس معوقات و پیگیری، این است که قابلیت تشخیص پیغام ضبط شده ی جداگانه را نیز دارد. آمارها نشان داده است که یک فرد ۲ تا ۳ برابر بیشتر از کسی که این پیغام را منتقل می کند به پیغام روی پیغامگیر پاسخ می دهد. با این روش حتی می توانند زمان تمام شدن پیغام را تشخیص دهند و بعد از آن پیغام خود را پخش کنند.
در مجموعه های هوشمند شماره گیری پیش بینی شده سیستم تماس معوقات، معمولاً مسئول تماس از قبل متوجه می شود که چه کسی با چه پیشینه ای با او تماس گرفته است و می تواند از قبل در مورد اطلاعات آگاهی داشته باشد. همچنین دیگر فردی قرار نیست پشت تلفن قرار بگیرد و با ساعت های شلوغی خط های تلفن روبرو شود تا به معرفی خود بپردازد. بدین ترتیب تماس ها نیز با روتین بهتری انجام خواهد شد.
بنابراین در این صورت تعداد کمتری از نماینده های بانک ها می توانند به پیام ها رسیدگی کنند. تماس های مستقیم آن ها با مشتری ها کاهش خواهد یافت، چون مشتری ها با استفاده از دستورالعمل های بیان شده از پیغام ها می توانند کار خود را راحتتر پیش برده و دیگر نیاز به تماس با پشتیبان ندارند. بدین ترتیب با سیستم تماس معوقات و پیگیری، وقت پشتیبان و مشتری، کمتر هدر رفته و صرف موارد مهمتری می شود.
شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد ، شما را به مطالعه دو مقاله در زمینه شناسه پرداخت و شبکه شتاب دعوت می کند.