ضرورت سواد دیجیتال
۱۷/۰۱/۱۳۹۸
سرور
۳۰/۰۲/۱۳۹۸

بانکداری تعاملی

ورود تعاملات به دنیای تجارت امری غیر قابل انکار می باشد.

اطراف ما پر از دستگاه‌هایی است که می‌شنوند، می‌آموزند و به تفکرات و سوال‌های ما واکنش نشان می‌دهند.

از سویی برنامه‌های تلفن همراه ما و قابلیت‌هایی که در اختیارمان می‌گذارند نیز به نقطه اوج خود رسیده‌ است.

رابط‌های کاربری تعاملی ، مبتنی بر بسترهای پیام‌رسانی یا متن و صوت، به صورت فزاینده‌ای به الگوهای رایج تعامل با مشتریان تبدیل می‌شوند و این توسعه علاوه بر طرفداران دیجیتال‌سازی، مخالفان این حوزه را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بانکداری تعاملی، به عنوان سومین کانال بانکداری پس از شعبه‌های بانکی و بانکداری

تلفن همراه یا موبایلی، چالش‌های نوین و ناشناخته‌ای را به روی سازمان‌های بانکی جهان باز می کند.

بانکداری تعاملی در حقیقت کانالی تازه برای دست یابی به فعل و انفعالات اتومات، نظیر معاملات، بازاریابی، خدمات مشتریان و مشاوره و … می باشد

که در قالبی یکپارچه و کاملا مشتری مدار تغییرشکل داده‌اند.

از این پس، بانک‌ها با بهره‌مندی از فناوری پشت پرده برنامه‌های تلفن همراه، موقعیت مناسبی

برای معرفی و ارائه تکنولوژی هوش مصنوعی، فرایندهای شرکت با مصرف کننده و خدمات مشتری مدار خود خواهند داشت.