نکاتی برای مدیریت حسابداری استارت آپ ها

حسابداری برای استارت آپ ها شامل نگه داشتن سوابق دقیق معاملات مالی و بررسی منابع مالی شما برای شناسایی فرصت های رشد و پیشرفت است. برای استارت آپ ها ایجاد یک بنیاد حسابداری مستحکم برای سازماندهی، افزایش بهره وری، تامین اعتبار، کنترل هزینه ها و شناسایی خطرات و فرصت های احتمالی برای تجارت ضروری است. برای اینکه تشخیص دهید که بهتراست یک حسابدار انتخاب کنید یا به نرم افزارهای حسابداری اکتفا کنید نیاز است تا اصول حسابداری استارت آپ ها را درک کنید.

حسابداری استارت آپ
حسابداری استارت آپ

چرا حسابداری برای آغاز کار استارت آپ اهمیت دارد؟


اداره کردن یک کسب وکار، کاملا به حسابداری استارت آپ وابسته است. یک استارت آپ موفق، به مدیریت بودجه کارآمد، تعادل در رزروها و در صورت لزوم اصلاح استراتژی های مالی وابسته است. شیوه های حسابداری موثر و مدیریت خوب مالی منجر به بازدهی آن سرمایه گذاری در قالب بازدهی سهامداران و صاحبان مشاغل می شود و از پولشویی نیز جلوگیری می کند.

مزایا

در اینجا برخی از مزایای حسابداری برای کسب و کارهای استارت آپ و شرکت تعاونی آورده شده است:

  • یک فرآیند حسابداری به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا در یک نگاه درک کنند که چه جایگاهی دارند و عملکرد مالی آن ها چگونه است.
  • به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا در یک نگاه، خود را در یک استارت آپ ببینند و برای آینده خود برنامه ریزی کنند.
  • حسابداری استارت آپ ها به مشاغل نوپا اجازه می دهد تا بدهی ها و مطالبات خود را برای کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده ردیابی کنند.
  • صاحبان مشاغل کوچک و نوپا از حسابداری مالی برای ارتباط با اطلاعات خارجی به افراد و سازمان هایی که ازاطلاعات مالی شرکتی مانند بانک ها، تامین کنندگان، طلبکاران، سرمایه گذاران آینده و شرکت های لیزینک استفاده می کنند، بهره می برند.
  • همچنین حسابداری را می توان برای به اشتراک گذاشتن نقاط قوت و ضعف شرکت با کارکنان استفاده کرد.
  • دارندگان مشاغل کوچک ممکن است از اطلاعات حسابداری مالی برای تجزیه و تحلیل رقبا و ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری استفاده کنند.

با اعتماد به شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد، بهره برداری از مزایای برنامه حسابداری، نرم افزار مدیریت قرض الحسنه و برنامه تعاونی اعتبار برای مدیریت حسابداری استارت آپ ها آسان تر می شود.

مبانی و اصول حسابداری استارت آپ چیست؟


هنگام شروع یک تجارت جدید، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید سوابق مالی خود را بررسی کنید.

هر کسب و کار باید یک روش ساختاری حسابداری داشته باشد که مستلزم ضبط پول دریافت شده و خارج از کار شما باشد. این به شما کمک می کند تا درآمد و هزینه ها را تحت نظر بگیرید، بودجه ها را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل اقدام کنید.

در اینجا به اصول حسابداری می پردازیم که هر صاحب استارت آپی باید به آن آگاهی داشته باشد.

بررسی معاملات تجاری

فرآیند حسابداری شامل ردیابی معاملات تجاری و ورود به حساب های خاص می شود. سیستم حسابداری دارای یک نمودار حساب شامل لیست حساب ها و دسته بندی آن است. به عنوان مثال، کلیه فروش ها را به حساب های درآمد و جریان های نقدی را به هزینه ها منتقل می کند.

نوشتن ژورنالی ورودی ها

یک ژورنال برای نگه داشتن سابقه زمانی کلیه معاملات استفاده می شود. ورودی های این ژورنال، از اسناد منابعی تهیه شده است که حاوی اطلاعات مربوط به معاملات مانند رسید فروش، سفارشات خرید و فاکتور است.
هر تراکنش با استفاده از ورودی های ژورنال، به یک حساب خاص اختصاص می یابد و تغییرات در حساب ها با استفاده از بدهی و اعتبار ثبت می شود.

تنظیم حساب های لجر LEDGER

مجموعه ای از حساب های مرتبط به عنوان لجر شناخته می شوند. این شامل حساب های قابل پرداخت، حساب های دریافتی و لجر کلی است. هنگامی که یک ورودی به ژورنال رخ می دهد، یک تغییر در حساب ها نیز اتفاق می افتد و مانده حساب در حساب های مربوط به لجر تغییر می یابد.

اطلاعات موجود در ژورنال که به صورت چشمگیر ظاهر می شود، در لجر به صورت حساب به حساب خلاصه می شود.

ترازهای آزمایشی

مشاغل ممکن است، برای اطمینان از ثبت صحیح و ضبط شده در مجلات، هرازگاهی ترازهای آزمایشی را ایجاد کنند. یک تراز آزمایشی تضمین می کند که مانده بدهی و مانده اعتبار در حساب های لجر مطابقت داشته باشد. اگر این گونه نباشد، یک یا چند خطا ایجاد شده و پیدا می شوند.

تطبیق اظهارات بانکی

یکی از وظایف مهم یک حسابدار، تطبیق صورت حساب های ماهانه برای اطمینان از صحت صورت های مالی شماست. در صورت عدم تطابق مبالغ موجود در صورتحساب بانکی و سوابق دخلی، برای اصلاح مانده حساب ورودی های تنظیم شده صورت می گیرد. به طوری که آن ها با دقت بیشتری وضعیت واقعی در پایان دوره حسابداری را منعکس می کنند.

تنظیم ورودی ها معمولاً هزینه ها و در آمدهای غیر قابل تنظیم است که مربوط به معاملات مدوام است.

شرکت برنامه نویسان نو اندیش پاسارگاد در کنار این مقاله بازاریابی ارتباط با مشتری  را به شما عزیزان پیشنهاد میکند

حساب های بسته شده

بسیاری از مشاغل دارای حساب درآمد و هزینه موقتی هستند که اطلاعاتی را به صورت درآمد شرکت ارائه می دهند. در پایان چرخه حسابداری، این حساب ها بسته شده و این بدین معنی است که مانده حساب های موقت به صفر کاهش پیدا می کنند.
حسابی به نام سود و ضرر ایجاد شده است تا در آمد خالص یا زیان خالص برای یک دوره حسابداری خاص را نشان می دهند. حسابداری خوب، کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک را در فرآیند تصمیم گیری و ممیزی به تفصیل، دقیق و به وقت سوابق کمک می کند که این بخش اساسی از مدیریت خوب در حسابداری استارت آپ است.

راه اندازی سیستم حسابداری استارت آپ
راه اندازی سیستم حسابداری استارت آپ

چگونه یک حسابداری استارت آپ را راه اندازی کنید؟


صاحبان مشاغل برای آغاز حسابداری استارت آپ باید لیست زیر را بررسی کنند.

  • یک حساب بانکی جداگانه برای حسابداری استارت آپ خود باز کرده تا امور مالی کسب و کار خود را از حساب های شخصی جدا کنید.
  • هزینه های خود را به صورت مرتب از جمله رسید، صورتحساب، فاکتورها، اثبات پرداخت، صورت های مالی و اظهارنامه مالیاتی پیگیری کنید.
  • انجام این کار را با توجه به ساختار کسب و کار و نیازهای حسابداری خود، به تنهایی، یا با برون سپاری، یا استخدام یک حسابداری داخلی و یا انتخاب یک نرم افزار حسابداری، پیش ببرید.
  • به تهدات مالیاتی توجه کنید.
  • از ترازنامه و سایر اسناد استفاده کنید تا به طور مرتب سلامت مالی کار خود را ارزیابی کنید.

با شروع فعالیت استارت آپ، کسب و کار رشد کرده و درآمد بیشتر شده، سیستم ثبت اسناد شما پیچیده تر شده و نیاز به تلاش بیشتری برای حفظ آن خواهید داشت. به همین دلیل مهم است که هنگام اجرای مشاغل خود، از یک سیستم خوب سازمان یافته شروع کنید. شما می توانید از یک نرم افزار حسابداری ساده و شهودی برای حسابداری استارت آپ و تعاونی اعتبار استفاده کنید تا فرآیند حسابداری به صورت خودکار انجام شده و به روز می شود.

[ratings]

اسکرول به بالا